۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

حمله های جدید به موسوی

امشب در برنامه ی تفسیر خبر صدای آمریکا، سه مهمان حضور داشتند که هر سه علیه موسوی صحبت می کردند و بیانیه ی شماره ی سیزده اش را به باد حمله گرفته بودند. مجری بی طرف برنامه هم در کمال بی طرفی و صداقت حرفه یی، قطعه یی را از بیانیه خواند که میرحسین گفته بود: "منطق ما، منطق مبارزه نیست بلکه می خواهیم راه سبز را زندگی کنیم". و نتیجه گرفت که موسوی مبارزه را رها کرده و دست به سازش زده است!!!

یاد قضیه یی افتادم که پدرم تعریف می کرد اوائل انقلاب، واعظی بالای منبر برای عوام الناس از همه جا بی خبر درباره ی کمونیسم صحبت می کرده و گفته: "کمو یعنی خدا و نیست هم که یعنی نیست. پس کمونیست یعنی خدا نیست!" تلاش شگفت انگیز بخش فارسی تلویزیون دولتی آمریکا برای بی اعتبار کردن میرحسین هم دست کمی از تلاش آن واعظ بنده ی خدا ندارد. گیرم آن بیچاره فقط یک منبر داشت ولی اینها رسانه یی دارند که به یمن عملکرد صداوسیمای غیرملی، بسیاری از مردم بهش پناه برده اند.

آنچه موسوی بعنوان "منطق مبارزه" نقد کرد، معنای واضحی داشت که در بیانیه توضیح داده شده و هرگز به این معنا نبود که او عرصه ی مقاومت را رها کرده است. شاید بهتر بود به جای کلمه ی مبارزه، از کلمه ی "درگیری" یا "تضاد" یا ... استفاده می کرد. ولی به هر حال معنای آن روشن بود. بیانیه ی موسوی می گوید که به جای مبارزه، باید مقاومت کرد و این مقاومت را با زندگی پیوند داد. فرق مبارزه با مقاومت چیست؟ منطق مبارزه می گوید: "فقط به درگیری با حریف فکر کن". اما منطق مقاومت می گوید: "فقط به سرشاری زندگی فکر کن. درست است که حریف تو سد راه سرشاری زندگی شده و بنابراین باید با او درگیر شوی. اما درگیری با او عارضه یی بیش نیست و نباید تمام ذهنت را اشغال کند. بلکه بعد از شکست دادن حریف همچنان مقاومت تو برای پوییدن راهی به سوی سرشاری زندگی، ادامه خواهد یافت".

اما به هر حال روشن بود که حمله ی همه نفری در رسانه ی "مستقل" و "بی طرف" به موسوی علت دیگری دارد. در واقع موسوی با طرح "ایستادگی در برابر تحریم های اقتصادی علیه ایران"، آب در لانه ی مورچگان ریخته است. (راستی در رسانه ی مستقل و بی طرف، آیا رسم ندارند که وقتی چهار نفر در دفاع از تحریم صحبت می کنند، یک نفر از مخالفان تحریم را هم بیاورند تا ما استدلالهای او را هم بشنویم؟) تنها گناه موسوی این است که حاضر نیست در ننگ نابودی ایران شرکت کند و نمی خواهد اگر روزی دولت فعلی ساقط شد، ایران هم با او سقوط کند. اما موسوی حرف تازه یی نمی زند. بسیاری از کارشناسان، استادان دانشگاه، تحلیلگران سیاسی و ... در این مسأله در کنارش هستند. نمونه ش خانم شیرین عبادی است که بعنوان تنها نوبلیست ایرانی، در این مسأله با او موافق است. من هم بعنوان یک ایرانی باهاش موافقم و فکر می کنم همین مصیبت گرفتارشدن به دولتمردان مالیخولیازده بسمان است و دیگر شانه های این مردم طاقت تحمل هزینه های تحریم را ندارد. بنابراین این ایده فقط مال موسوی نیست و تلویزیون دولتی امریکا باید بداند که با لجن مال کردن موسوی، این ایده نابود نمی شد.

راستی این حمله ی سازمان یافته به موسوی، همزمان شده با مذاکرات ژنو و نشستن مقامات ایرانی در کنار مقامات شیطان بزرگ و دل دادن و قلوه گرفتنشان. چقدر جالب است، نه؟ البته مطمئنم که تصادفی است.
پی نوشت: در کامنت های این مطلب در بالاترین ، به نکاتی جالب برخوردم. اولا فکرش را نمی کردم در راس بهترین لینکها قرار بگیرد. ظاهرا این بار من درد مشترک شده ام! و اما چند نفر به این لینک، امتیاز منفی دادند به خاطر "خبر غیر واقعی"! برایم جالب بود که بعضی ها فرق خبر و تحلیل را متوجه نیستند. عده ی دیگری هم بودند که مدعی بودند من بعنوان طرفدار موسوی، طاقت نقد را ندارم. من نمی دانم چه بی طاقتی یی از خودم نشان داده ام ولی فکر می کنم حرف زور می زنند. همان طور که آنها حق دارند نقد کنند، ما هم حق داریم دفاع کنیم دیگر. نمی شود که کسی با قلدری بگوید من نقد می کنم ولی تو دیگر جواب نده! این دیگر چه صیغه یی است؟ به خدا نمی دانم.

۲۵ نظر:

بوی خوش زن گفت...

برحسب اتفاق منهم میدیدم و حرص می خوردم

وقتی دایه ی مهربان تر از مردم بود که بچه های مردم را تهییج و ترغیب کنه به روبرویی با حکومت و کشته شدن و هتاکی شدن!
الان هم که به شکر خدا همه چیز داره گل و بلبل می شه و ا.ن هم دیگه انرپی هسته ای را به ت..مش هم نمی گیره و ....خلاصه همه ی دعاها برای آمین بود و محکم تر کوبیدن میخ اسلام در ...ن مام وطن

بوی خوش زن گفت...

برحسب اتفاق منهم میدیدم و حرص می خوردم

وقتی دایه ی مهربان تر از مردم بود که بچه های مردم را تهییج و ترغیب کنه به روبرویی با حکومت و کشته شدن و هتاکی شدن!
الان هم که به شکر خدا همه چیز داره گل و بلبل می شه و ا.ن هم دیگه انرپی هسته ای را به ت..مش هم نمی گیره و ....خلاصه همه ی دعاها برای آمین بود و محکم تر کوبیدن میخ اسلام در ...ن مام وطن

رز گفت...

سلام. تحلیل های سیاسیتون عالی. کاش بیشتر افراد چنین درکی رو داشتند اما توده ی مردم بسیار تحت تاثیر رسانه ها مخوصا در حال حاضر رسانه های خارجی هستند. اونها هم که که نه کشته ای دادند و نه تلاشی کردند و اگر پس فردا تحریمی صورت بگیره برای ما هست نه انها. فقط نشستند و حرف می زنند

reza گفت...

خوشحالم که مدتهاست اصلا نه بی بی سی و نه صدای آمریکا رو گوش نمیدم. یه جورایی این رسانه ها هم مثل کیهان میمونن از بس که سعی میکنن با پررویی بگن فقط نظر ما درسته...توی دوران قبل از انتخابات هم اتفاقا تنها کسانی که از تحریم حرف میزدند به رسانه هاشون راه داشتند...به هر حال فکر میکنم اینترنت هر روز بیشتر جای خودش رو باز میکنه بین مردم و همین باعث میشه انحصار این رسانه های تلویزیونی هر روز بیشتر شکسته بشه...راستی خونه جدید مبارک...

ناشناس گفت...

man ham be onvaane yek irani az amrica, ham ba shoma, va ham mohandes mousavi va khanoom ebadi movafegham. cheghad iran e ma mazloome. mousavi yek vatan parast e , tanhaash nazareem.

yek irani va yek ghamkhaar

ناشناس گفت...

سلام

این مطلبی که در مورد صدای آمریکا نوشتی یک تحلیل عجولانه hست. چرا که در ابتدای صدور بیانیه 13 بسیاری از جمله نوری زاده انتقادهایی از این بیانیه داشته اند. خود من هم بعد از خواندنش چندان احساس رضایت نکردم. لطفا با تفکرات دایی جان ناپلئونی با موضوع برخورد نکنید و بپذیرید موسوی کمی به شعارهای مردمی بی توجهی کرده و دنبال مقصر خارجی نباشید.

موسوی در این بیانه گفته : ما جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد را می‌خواهیم.

گویی این همه مادر عذادار شده اند که فقط 22 خرداد مجدد تکرار شود. جمهوری اسلامی را پذیرفتن به معنای پذیرش مجدد ولایت فقیه است و خانه نشین شدن مجدد کسانی که با این ایدئولوژی حکومت دینی هم مسیر نیستن. قطعا خواست عمومی مردم این نیست.

لطفا با تعصب برخورد نکنید. چرا که نتیجه چنین برخورد هایی را همه دیده ایم

امیرحسین ایرجی گفت...

دوست ناشناس!
من حق دارم در وبلاگ خودم نظرات خودم را بنویسم. سعی می کنم توهینی هم به کسی نکنم. سعی می کنم بدون استدلال هم حرفی نزنم.
به هر حال شما هم به ما حق بدهید نظر خود را داشته باشیم و ابراز کنیم. اگر صدای آمریکا به ما تریبون نمی دهد، لااقل توی وبلاگ فکسنی خودمان. شما هم همیشه خود را حق مطلق فرض نکنید. قبل از انتخابات هم آدمهایی با استدلال شما می گفتند رای دادن یعنی صحه گذاشتن بر ولایت فقیه و این خلاف خواست مردم است. اما دیدید که مردم رای دادند!
این بار هم نظر شما محترم است اما هیچ کس، نه من نه شما حق نداریم سخنگوی تمام مردم باشیم.
با تشکر از نقد و نظر شما و به امید ایران آزاد و مستقل.

امیرحسین ایرجی گفت...

چیزی که درباره ی شعار جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد هم یادم رفت بگویم، این است که اگر بیانیه را برخلاف من عجولانه نخوانده باشید، متوجه شده اید که موسوی این شعار را در برابر مردم نمی دهد، بلکه تصریح کرده به مردم حق می دهد که عصبانی باشند و شعارهای ساختار شکنانه بدهند و به کودتاچیان هم هشدار داده که می خواستید عصبانی شان نکنید.
موسوی این شعار را در برابر مردم نمی دهد، بلکه در برابر کودتاچیانی می دهد که نه جمهوریت را قبول دارند و نه به اسلامیت پایبند هستند.
موفق باشید و باز هم ممنون

ناشناس گفت...

اقای ایرجی دمت گرم الحق که قشنگ جوابش رودادی

زهرا گفت...

از اول این راه ما از خیلی انتظار داشتیم،به حضور و حرکت خیلی ها امیدوار بودیم اما ...فکر میکنم حالا دیگه بیشتر از هر زمان دیگه ای باید یادمون باشه که فقط امیدمون به خدا باشه و چشممون به دستای خودمون.دیگه انگار باید حداقل انتظارمون از یک خبرگزاری که اطلاع رسانی و تحلیل منصفانه است رو هم بیخیال بشیم.

ناشناس گفت...

VOA از اول هم خیلی از موسوی خوشش نمیومد. خدارو شکر من خیلی وقته نمیتونم ببینمش. تنها شبکه ای که بیطرفانه عمل کرد (حداقل در بخش اخبار) بی بی سی بود.
VOA در خوشبینانه ترین حالت یه شبکه لس آنجلسی که یه دوربین خوب خریده. وگرنه از نظر سواد رسانه ای در حد همون شبکه های لس آنجلسیه.

ناشناس گفت...

عالی نوشتی

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز

خب با گوشه ای از حرف شما موافقم و با گوشه ای دیگر مخالفت .
به دوستی گفتید از صدای آمریکا انتظار تریبون را دارید و گفتید اینجا شما نظر خودتان را می دهید پس دیگران هم آزادانه می توانند نظر بدهند .
دعوایی هم که نداریم , تازه می خواهیم مثل قدیم کمی متحد و بدور از تشویش و تعصب حرف بزنیم و در ضمن نمی خواهیم برای کسی هم سوت و کف بزنیم .

با این مخالفم که بعضی از دوستان انتظارات نابجایی از شبکه های تلویزیونی دارند . شبکه خبری یک واحد خبرپراکنی و شاید یک تحلیلگر باشد نه یک اجرا کننده یا تیمی که قصد براندازی جایی را دارد . شما می فرمایید آنها ما را تشویق کردند که برویم و حالا دارند از مهندس موسوی انتقاد می کنند تا سردمان کنند . آن روزی که تشویق شدیم نه به خاطر تصویرها و خبرهای آنها بود و نه الان که نقدی بر حرف و نظر ایشان می شود از روی بی مهری . هر چیزی حساب و کتاب خود را دارد و هر کسی باید نقد شود .
آن روزها یادم هست وقتی محسن سازگارا نتوانست برنامه ای هرروزه را از صدای آمریکا بگیرد تا مردم را هماهنگ کند , بسیاری از دوستان غیل و قال کردند و گفتند اینها می خواهند نگذارند جنبش حرکت کنند.
آیا نکرد ؟
آیا من و شما دوباره نرفتیم داخل خیابان ؟
آنجا یک شبکه خبررسانی بیشتر نیست . نه تریبون کسی است , نه معوای کسی . نمی خواهم حمایت کورکورانه کنم, اساسنامه و مرامنامه هر شبکه خبری به سوی کشوری است که آن را اداره می کند و طبیعی است که گاهی حمایت های یک طرفه از دولت آمریکا در آن برنامه به چشم بخورد و همین طور در بی بی سی . بلکه می خواهم تنها بگویم موضع گیری های ما و آن فلسفه توطئه باید تحول پیدا کند . در این دوره انفجار اطلاعات به هیچ وجه نباید به یک ارگان یا صدای خاص دلبسته شد , اینجا دنیای بزرگی است و هرکسی گوشه ای از حقیقت را می گوید , استنتاج حقیقت برعهده خود ماست .
من عاشقانه موسوی را دوست دارم , ولی این موجب این نمی شود که نقدش نکنم .
............
دوستی بالا نوشته : VOA از اولش از موسوی خوشش نمی آمد .

آخه دوست من , VOA مگه یک شخصه حقیقیه ؟ یا مثل شبکه های صدا و سیما یک فرمانده اصلی داره که همه چی بهش دیکته بشه و هیچ کسی نتونه نظری خلاف اونها بده ؟ روزی چهارصد نفر از این شبکه ها حرف می زنند و ابراز نظر می کنند , خیلی ها هستند که موسوی رو فقط یه سمبل برای پیشبرد جنبش به شما می برند نه یک رهبر چون کاملآ با نظام مخالفند و تغییر و اصلاح در رژیم کنونی را مورد مناسبی برای آینده جامعه ای مترقی نمی دانند .
آنها هم حق دارند , بقیه هم که می خواهند اصلاحات تدریجی جامعه مدنی را پیش ببرد هم حق دارند . ما خودمان این بار رهبریم . ما مردم و خوبی این امر در این است که همه داریم , سبز می شویم .

امیرحسین ایرجی گفت...

با تشکر از صالح عزیز
دوست من! فکر می کنم سوء تفاهم شده. من اصلا نگاه توطئه و اینها به صدای آمریکا ندارم. توطئه یی نیست. صدای آمریکا تلویزیون دولتی آمریکا است و فکر نمی کنم ادعایی غیر از این هم داشته باشد.
هیچ دلبستگی خاصی هم از اولش بهش نداشته ام و الان هم ندارم. به نظرم رسانه ی خوبی نیست و بد عمل می کنه. چیزی هم که درباره ی بی طرف بودنش می گه افسانه است. تلویزیون خرج داره و این خرج را یکی داره می ده که محض رضای خدا هم نمی ده. هر تلویزیونی یک سیاستگذاری برای خودش داره. رندوم و هردنبیل که حرکت نمی کنه! اینها اصلا توهم توطئه نیست. اینها انتقاد از سیاستگذاری یک شبکه است. نمی دونم چرا بعضی ها توی بالاترین شلوغش کرده بودند.
در مقایسه با بی بی سی هم خیلی غیرحرفه یی تر عمل کنه. سمت چپ تصویر می نویسه زنده سمت راست می نویسه بازپخش!!!
هیچ گونه کیش شخصیتی هم برای موسوی نساخته ام. کاری را که با موسوی کردند با هر کس دیگری هم می کردند جای اعتراض داشت. چه معنی داره یک جمله از نوشته ی یک نفر رو بخونی و یک معنی من درآوردی براش بسازی؟ حالا فرض کن نوشته مال هر کسی که می خواد باشه.
کجا من گفتم که به موسوی نمی شه انتقاد کرد؟ از کجای نوشته ی من چنین چیزی برداشت می شه؟
هر کسی از ظن خود شد یار من

امیرحسین ایرجی گفت...

ضمناً این توضیح را هم بدهم که قصدم تبلیغات علیه صدای آمریکا نبود. من وبلاگ خلوتی دارم و خواننده هام محدود هستند. این نوشته هم یک درد دل بود که برای مخاطبان محدودی نوشته شده بود اما تصادفا یک نفر آن را به بالاترین فرستاد.
موفق باشی

reza گفت...

خیلی کار خوبی کرده این آقا حمید که لینک مطلبت رو توی بالاترین گذاشته. من چند وقته که کمتر وقت میکنم لینک پست کنم ولی خوشحالم که این مطلبت به حقش رسید...راستی اگر کم کم سعی کنی آرشیو وبلاگ بلاگفات رو هم به اینجا منتقل کنی خیلی خوب میشه... حیفه اون همه متن فوق العاده هست که گرد و خاک بخورن توی وبلاگ قدیمی

ناشناس گفت...

آخه چرا همه تان انقدر قهرمان پرور هستید و بجای یک منیفست روشن اگر الان موسوی گفت مثلا انتخابات هم قابل پذیرش بود یک توجیهی می آورید...
این همان حرصی بود که ما مشارکتیها از آمدن موسوی جلوی خاتمی میخوردیم،حالا بماند بعدا چطوری ماست مالی اش کردیم و با آن داستانی که ساختیم که تف سر بالا بود...
دیگه الان که غریبه نیست اگر هم هست طاقت نیاوردم...
موسوی سازش نکرده ،منتها منیفست موسوی در نهایت همان منیفست نظام و انقلاب بود و اوج بلند پروازی او زنده کردن هشت ماده ای امام و احیای سازمان برنامه...
آخه کدام ایران و نابودی،مگر بالاتر از سیاهی رنگی هست،این چه جانماز آب کشیدنی هست که حالا روبروی تحریم بایستیم،این از همان حرفهاست که بگویی مااگر با خودمان هم هر مشکلی داریم ولی روبروی آمریکا می ایستیم...
د آخه مگر ما خودمان هستیم ،مگر کودتا گران در برابر آمریکا خودی حساب میشوند،مگر شکی داریم که اگر تمام 5+1 یکدست ایران را تحریم کند دولت 1ماهه زرتش قمسوز میشود دست را یک جوری حالا ریاکارانه پس میرود یا بهکذا...
خب مرتیکه کسی نمیگه از تحریم دفاع کن،اما اگه حرف نزنی کسی نمیگه لالی...
ببین عزیز من این یا از همان ریاکاریهای از جنس جناح مقابل است...از جنس مثل اینکه هنوز بگوییم البته مقام معظم رهبری صاحب این نظام است...هنووز هم حاجت به ...مالی مقام معظم؟
یا منیفست این آقا هنوز منیفست نظام است و همان است که ایشان اصلاح طلب نیستند و خب به نا حق تف سر بالا...
انتظار ندارم حرف های پراکنده و غیر علمی مرا وجود کنید چرا که عقده گشایی بیش نیست ،اما عزیزان اینها را کسی میگوید که قطعا از شما ها بیشتر دلنگ و پاچه موسوی بوده...
این حرفش یا بهتر نوع موضع گیریش آخر ناکارامدی اش بود در تفکر و ایدئولوژی با ما اصلاح طلبان،این را نبینید که ما حالا دیگه هرچی این میگه میگیم صحیح است...از بد حادثه این جا ...اگر بفهمید،انشالله متکبرانه نگفته ام زیاد...

ناطور دشت گفت...

براي من خيلي جالبه جناب ناشناس اينقدر سطحي فكر مي كنه.
متوجه هستي كه روند اصولي اصلاحه نه تشنج.
خيلي واضحه بايد آرام و رو به جلو حركت كرد. مملكت ما تحريم بشه چيزي عوض مي شه. تفكرت از جنس دهه 50.
انگار نه انگار ما تاوان تند روي هاي اون زمان رو داريم مي ديم.
مي خواين با يك ظرب الاجل حكومت ولايت فقيه رو عوض كنيد و حكومت دمكراسي لائيك تشكيل بدين؟
حتما 30 سال بعد هم بايد دوباره اين دفعه مذهبي ها بيان وانقلاب كنند و حكومت ديني تشكيل بدن.
حرف حساب اينه كه مبارزه فرسايشي و مداوم بدون دخالت هيچ اجنبي.
واقعا شكمت سيره حتما. وگرنه بايد بدوني اگه تحريم هم بشيم هميشه يه نوني تو سفره ات هست كه بخوري ولي اين تحريمهاي اقتصادي اقشار پايين جامعه رو به نابودي مي كشونه.ايران براي همه ايرانيها

صفری گفت...

سلام. تو ایام انتخابات که شما رو تو ستاد کوشک می دیدم فکر نمی کردم که اهل وبلاگ نویسی باشی و انصافا اصلا بهت نمیومد که تحلیل داشته باشی و خوب هم تحلیل کنی. خیلی تصادفی وبلاگتو پیدا کردم و از این بابت خوشحالم. من لینک دادم بهت. خوشحال می شم اگر آمار بقیه بچه هایی که تو کوشک فعال بودن و وبلاگ دارن رو بدی تا اونها رو هم لینک کنم.

ناشناس گفت...

اين دوستان صداي آمريكا بايد با توجه به منافع بالا دستياشون حركت كنند و چاره اي جز اين ندارنند .
خرده گرفتن از اينها كاري است بيهوده و نبايد اميد به اين داشته باشيم كه از پنجره ما به رويداد ها نگاه كنن .
از تحليلي كه نوشتيد تشكر مي كنم .

ناشناس گفت...

با سلام
دوست عزیز تا زمانی که ما دلمون به را به حمایت شبکه هایی از این دست خوش کنیم و یا از اینکه اونها نظرشون رو نسبت به ما عوض کردن و ... حال روزما همونی هست که 10 ساله بر سرمون می یاد
من معتقدم مردم ما توی این مرحله دیگه دنبال فرد خاصی نیستند تا با خراب شدن این یا اون جا بزنن
من فکر میکنم توی یکصد سال اخیر اولین جنبش اجتماعی هست که پشت سرش یک روحانی نیست و اولین جنبشی هست که رهبراش پشت سر مردم دارن میان !

سماء گفت...

یا رجایی عند مصیبتی
سلام
خب من که صدای امریکا رو گوش نکردم ببینم چی حرف مفت میزنن مردتیکه ها !
ولی خب معلومه که چندین روزه که فیتیله رو کشیدن پائین وقتی فهمیدن این جنبش فقط برای اطلاع داشتن از وقایع پای حرفاشون می شینن و این اصلا نشون دهنده قبول داشتن انها که نیست هیچ!" سوی چاره آمد ز بیچارگی" مردم است چون صدا و سیمای ما که تخم دروغ است سرجمع!
روزنامه هم نداریم و آنچه که هست را هم با سه نقطه پر کده اند و دستور مستقیم داده اند بیانیه های میر حسین و یا کروبی را چاپ نکنند و هیچ عامل ارتباطی دیگر را نداریم
میرحسین وقتی با استناد به آیه قرآن ه خواست که مردم خانه هایشان را قبله قرار دهند موضع خودش را مشخص کرد.بارها گفته بود که : "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد " و...اینها می خواستند از آب گلالود ماهی بگیرند که با زیرک اندیشی های میر حسین و سطح آگاهی مردم نشد که بگیرند
در ضمن حول سفر به آمریکا و امتیاز دهی های رنگ و وارنگ ایران بود خب اینها "صدای""آمریکا""" هستند نه "صدای جنبش سبز " یا چیز دیگر ..بی بی سی که منافع خودش را می بیند و صدای امریکا نیز...
منتظر باشید فحش هم بشنویدو بشنویم
ملتی که نه مزخرفات تلویزیون خودش را قبول دارد
نه خزعبلات فرنگی ها را
نتیجه می شود که هرچه زودتر قبله ها را تشکیل دهند و این موارد بیاینه را جدی بگیرند قبل از آنکه دیر شود.

ناشناس گفت...

سلام دوباره
بلخره یه چیزی آخرش چسبوندی به ما !

خب بگذریم . راستی یه چیزی که یادم رفت بگم , اینه که برخلاف نقدهایی که بسیاری بر جمله آقای موسوی مبنی بر " جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم " می کنند من معتقدم مراد ایشان از این حرف , نه برگشتن به ارزش های اول انقلاب و محیط آن زمان است بلکه برگشتن به ایدالهای انقلابی آن زمان است . همان آزادی هایی که حرفش زده شد ولی به آنها عمل نشد , همان امیدهایی که به یاس گرایید و همان نهادهایی مدنی که نیامده ناکام ماندند.

ناشناس گفت...

سلام
مطلبت خیلی خوبه.
اگر مردم قرار بود به حرف های voa گوش کنند انتخابات رو تحریم می کردند.
اما حظور هوشیارانه مردم رادر انتخابات دیدیم.
امثال نوری زاده و حسن داعی هم بروند برای خودشان جنبش ما هستیم رو اداره کنند.!
دقیقا حرف دل من رو نوشتی.
بیانیه های آقای موسوی بسیار درست و هوشمندانه است.
من خود به شخصه صداقتی را که در موسوی دیدم در هیچ کس ندیدم.
بعضی ها به گونه ای حرف می زنند که انگار موسوی از اول وعده بر اندازی داده بود که حالا زده زیر قولش.
جنبش سبز اصلاحی است نه بر انداز.

ناشناس گفت...

به نظر من هر شخصی در یک زمان کوتاه میتونه
عملی رو انجام بده،فقط امیدوارم كه آقای موسوی مثل
خاتمی فرصت سوزی نکنه و به سرنوشت اون دچار نشه!
هیچکسی فکر نمیکرد كه رفسنجانی روزی به این درجه از بی اعتباری برسه،
گذشته زمان خیلی چیزا رو مشخص میکنه،به امید پیروزی، البته ایران آزاد و نه ایران اسلامی