۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه



"آیا اگر کسی از وفاداری به عهدهای ایمانی و انسانی بپرسد جز به دادگری فراخوانده است؟ آیا چنین کسانی باید در خیابان‌ها کتک بخورند، در زندان‌ها شکنجه ببینند و به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شوند؟ آیا اسلام و قرآن اجازه می‌دهد مردمی که با مسالمت حاکمانشان را به عدالت امر می‌کنند کشته شوند؟

و یقتلون الذین یامرون بالقسط من الناس فبشرهم بعذاب الیم
و مردمی را که به دادگری امر می‌کنند به قتل می‌رسانند، پس آنان را به عذابی دردناک بشارت ده.

بسیج چه بود و چه خواهد بود اگر به مسیری که پیش‌رویش گذاشته شده است ادامه دهد؟ آن نیرویی که یک زمان نماینده شجاعت ملت ما بود آیا اینک به کار گرفته شود تا ایرانیان را بترساند؟ کاملا پیداست که آخرین و تازه‌ترین راهبرد اقلیت اقتدارطلب ایجاد هراس در مردم است. آیا لباس‌های مخوف می‌پوشند و ‌در خیابان‌های شهر آرایش‌های نظامی به خود می‌گیرند تا هم‌وطنانشان را مرعوب کنند؟ و فکر نمی‌کنند که با این رفتارهای کوته‌بینانه چگونه امنیت ملی کشور را در معرض خطر قرار می‌دهند؟ کافی است مردم بترسند تا پای قدرت‌ها به مرزهای این بوم باز شود. کافی است سمعه شجاعت این ملت خدشه‌دار گردد و بیگانه در دلاوری و استواری آنان تردید کند تا خواب های سی ساله تعبیر شود. به دو کشور همسایه ما که اینک در اشغال خارجی قرار دارد نگاه کنید. در هر دو آنها نخست مردم ترسانده شدند و ترسیدند.

بسیج در تاریخ معاصر ما نه فقط یک نام، بلکه یک عملکرد بود که هرگز از آن بی‌نیاز نمی‌شویم؛ تا جایی که اگر معدودی از متصدیان این عملکرد ماموریت‌های خود را فراموش کنند لازم است ما مردم خود آنها را بر عهده بگیریم. ضرورتی، حتی به مراتب مهم‌تر از آرمان‌های جنبش سبز ما را مجبور می‌کند که اجازه ندهیم کسی در ترسیدن ما طمع کند.

و بدانیم که بالاتر از سیاهی رنگی نیست. ترساندن آخرین تیر ترکش است. مخالفانتان اشتباه کردند و در مقابل مسالمت و مقاومت شما آن را به کار بردند تا اگرکارگر نشود چاره‌ دیگری نداشته باشند. چاره راستین آنها هم خود شمایید، روزی که از مخالفان خود بپرسید آیا پرچم‌های رنگارنگ شما نیز به معنای اصرار بر اجرای بدون تنازل قانون اساسی است، و اگر آری گفتند آنها را بپذیرید. آن روز وقتی است که همه با هم سبز می‌شویم".

(از بیانیه ی شماره ی 15 میرحسین موسوی)

۲۷ نظر:

رز گفت...

در حال حاضر بسیج زیر مجموعه سپاه به شمار می یاد. سپاه هر روز گسترده تر می شه. تمام کسانی که در بسیج و سپاه فعالیت می کنند بجز تعداد کمی از آنها دارای یک مشی فکری هستند به طوری که حتی کلماتی که بیان می کنند یکسان هست. اگر واقع نگر باشیم ما در حال حاضر حزبی نداریم. این گروه سعی کرد رقیبان خودش و با نام ضد انقلاب گوشه نشین بکنه و یا اینکه آنها را از منتقد به معترض تبدلیشون بکنه و وجه قانونی بودنشون رو ازشون بگیره.
تمام این رفتارها و عملکردها من و به یاد حزب کمونیست شوروی می ندازه و صد البته می دونم تفاوت هایی با هم دارند.
یکی از استاد های ما می گفت مطمئن باشید احمدی نژاد هیچ چیز از چپ ها نمی دونه.گرایش احمدی نژاد و در کل حکومت به این سمت هست و اون هم به خاطره وجود دیکتاتوری در ذاتشون هست.
خدایا اون روزی رو نیار که نیروی نظامی انقدر در حال سرکوب مردم باشه که تجاوز نیروهای خارجی را نمی بینه.
ببخشید انقدر پر حرفی کردم. بالاخره یک نوشته سیاسی نوشتم البته اصلا به پای شما پیشکسوتان نمی رسه

رز گفت...

در حال حاضر بسیج زیر مجموعه سپاه به شمار می یاد. سپاه هر روز گسترده تر می شه. تمام کسانی که در بسیج و سپاه فعالیت می کنند بجز تعداد کمی از آنها دارای یک مشی فکری هستند به طوری که حتی کلماتی که بیان می کنند یکسان هست. اگر واقع نگر باشیم ما در حال حاضر حزبی نداریم. این گروه سعی کرد رقیبان خودش و با نام ضد انقلاب گوشه نشین بکنه و یا اینکه آنها را از منتقد به معترض تبدلیشون بکنه و وجه قانونی بودنشون رو ازشون بگیره.
تمام این رفتارها و عملکردها من و به یاد حزب کمونیست شوروی می ندازه و صد البته می دونم تفاوت هایی با هم دارند.
یکی از استاد های ما می گفت مطمئن باشید احمدی نژاد هیچ چیز از چپ ها نمی دونه.گرایش احمدی نژاد و در کل حکومت به این سمت هست و اون هم به خاطره وجود دیکتاتوری در ذاتشون هست.
خدایا اون روزی رو نیار که نیروی نظامی انقدر در حال سرکوب مردم باشه که تجاوز نیروهای خارجی را نمی بینه.
ببخشید انقدر پر حرفی کردم. بالاخره یک نوشته سیاسی نوشتم البته اصلا به پای شما پیشکسوتان نمی رسه

reza گفت...

این بیانیه آخری از همه بیانیه های قبلی قرآنی تر بود. خوشحالم که طرفدار میرحسین هستیم. این مرد واقعا کارش درسته...داره همه تلاشش رو هم میکنه که جون آدم ها این وسط به خطر نیفته...

خورشید عالمتاب گفت...

چرا به ما ربطی ندارد؟ شما از حرف مشایی بدتان نیامده است! حالا که بهانه پیدا کرده اید تا به دولت ضربه بزنید مسلمان شده اید! شما که خواستار ایران سکولار هستید. یک ایران غرب زده! حرف من این است قصد شما هوچی گری و ضربه زدن به دولت است نه دلسوزی برای نظام! شما هم عدم اطاعت از ولایت را دوس دارید و هم صحبت های مشایی را. ما خودمان نسبت به مشایی موضع داریم.

رز گفت...

در حالی که ازم تعریف کردی نقد هم کردی. و این خیلی خوبه.من خیلی دارم رو خودم کار می کنم در حیطه سیاست احساساتی نشم.در بالاترین مطالب مزخرفی دیدم و ناگهان دست به قلم شدم.
اما انقلاب نظر منم با شما یکی هست. همین الان هم در وجود تمام ماها انقلاب شد. من با آدم قبل از انتخابات خیلی فرق کردم. حالا من اسمش و می ذارم اصلاحات شما می ذارید انقلاب.
منظور من از انقلاب همون انقلابیه که در علم سیاست تعریف شده نه انقلابی که شما منظورتونه.
ما باید کاری کنیین تا کسایی مثل احمدی نژاد در جامعمون تربیت نشند. من مطمئنم اگر زندگی احمدی نژاد بررسی بشه می شه خیلی از حرکات و رفتار های امروزش و در تربیت و اتفاق هایی که در بچگیش افتاده پیدا کرد.

در ضمن با این حرفتون صد در صد مخالف که کتاب هیچ چیز به ادم نمی ده. من از وقتی علوم سیاسی خوندم و مخصوصا در این چند ماه که سرم و بیشتر بردم درون کتاب ها می تونم تا حدی وقایع رو تحلیل کنم

ستاره گفت...

سلام

مطمئن بودم که راجع به این بیانیه

شما خواهید نوشت.

سبز باشید و پیروز

سبزیم و ..... بی شمار

رز گفت...

بخدا منم منظورم منظور شماست ولی فکر می کنم نباید اسم انقلاب روش گذاشت. در سیاست وقتی می گیم انقلاب یعنی تحول در تمام چهارچوب ها. نه فقط صرفا جامعه. یا فرهنگ و یا حتی نگرش.یعنی تمام ارکان حکومت باید دچار تغییر بشه. وقتی شما می گید موسوی در ایران انقلاب کرده از نظر جامعه شناسی می گید نه از نظر سیاسی ولی من از نظر سیاسی منظورمه . و این و هم قبول دارم انقلاب در نگرش مردم و در جامعه خیلی کار ساز تر از صرفا انقلاب در نهاد های سیاسی هست.
یک جورایی بازی با کلمات هست.
بهتره تو انتخاب کلمات محافظه کار باشیم. آقای موسوی می گه رژیم اونها می گند شما قصد و غرض داشتید . اگر بگید انقلاب که دیگه کارمون ساختست.
در ضمن من یک دانشجو هستم که یک سری درس و پاس کردم و صرفا با سر فصل هاآشنایی پیدا کردم و واقعا علم سیاسی شما خیلی جاها از من بیشتره. پس من و معذب نکنیید
حالا من تعریف انقلاب و تو فرهنگ نامه سیاسی پیدا می کنم تا ابهامات از بین بره

خورشید عالمتاب گفت...

نه عجله نکن! من این یکی دو روزه به خاطر عارضه کمر (گرفتگی عضلات) نتونستم پای کامپیوتر بشینم. اما حالا هم که اومدم دنبال یک جواب قانع کننده می گردم. ضمن اینکه گیر دادن به مسئله حاله نور و تکذیب احمدی نژاد یک مورد خیلی بچگانه به نظر میاد که شما به خاطر ضربه زدن به دولت و بهونه تراشی برای مانع شدن از خدمت به مردم و رسیدگی به کارهای مملکت به این دستاویزهای پفکی روی آوردید.
به گمانم این نشانه نگرانی شما از پیشرفت ایران است! بیشتر به نظر می رسد این ها را برای شما دیکته می کنند!
دغدغه ما سیاست های کلان اقتصادی و سیاسی در امور بین المللی و داخلی است نه هاله نور و تکذیب!
ضمنا من نه طرفدار مشایی هستم و نه طرفدار احمدی نژاد.

خورشید عالمتاب گفت...

در این اوضاع که آمریکا و غرب و اسرائیل تمام تلاششان را می کنند که ایران در قضیه انرژی هسته ای هیچ پیشرفتی نکند مقتدرانه برخورد کردن دولت در مقابل ابرقدرت های دنیا برای ما مهمتر از هاله نور و تکذیب است! کاری را که دولت اصلاحات خائنانه مرتکب شد و دولت ایران اسلامی را به ورطه تعلیق کشاند!
هیچ گاه خاتمی هاله نور ندید و تکذیب نکرد اما بزرگترین ضربه را در مسئله انرژِی هسته ای به ایران زد. دست های خیانتشان هم که در اغتشاشات اخیر رو شد. و دیدیم که چگونه از بنیاد سوروس دستور می گرفته اند

امیرحسین ایرجی گفت...

در پاسخ به خورشید عالمتاب

پس کمرت درد گرفته بود و وقت جواب دادن به من را نداشتی! عجب! جالب است که علیرغم درد کمر، وقت داشتی در وبلاگ خانم رز به من تهمت های ناجوانمردانه بزنی. ولی وقت جواب دادن به سوالات مرا نداشته ای. جالب است.

نکته ی جالب تر این است که گیر دادن به دروغگویی احمدی نژاد، از نظر شما "پفکی" است. پس قران هم با تعریف شما یک کتاب پفکی از آب در می آید. چون قرآن می فرمایید: "ای جماعت مومنان! تقوا پیشه کنید و با راستگویان باشید". گفتم که مسلمان نیستید. راهنمایی قرآن را "پفکی" می دانید. خیلی جالب است. استفاده بردیم برادر بسیجی.

امیرحسین ایرجی گفت...

و اما ای خورشید عالمتاب دروغگو!
گفتی که خاتمی از بنیاد سوروس دستور می گرفته. از الان تا صبح قیامت بهت وقت می دهم که برای این دروغ خود مدرک بیاوری. هر وقت آوردی خبرم کن. ولی اگر نیاوردی دیگر خودت هم این ورها پیدایت نشود لطفا. روشنه؟

خورشید عالمتاب گفت...

در مورد مشایی: اگر احمدی نژاد بلافاصله دستور رهبر را انجام می داد شما نمی گفتید رئیس جمهور هیچ کاره است و رهبر همه کاره است؟
هرچند که مشایی هم بهانه بود!
در مورد صحبت های مشایی در حال تحقیق و مطالعه هستم. و اگر شما منبع موثق و معتبری دارید برای من لینکش را بگذارید.
لکن آقای مشایی از طرف ما متهم است به دوپهلو صحبت کردن. من از ایشان دفاع نمی کنم. چراکه می توان از صحبت های ایشان برداشت های متفاوتی داشت.
در زمان اصلاحات هم از این صحبت ها فراوان شد. آیا آن زمان هم شما منتقد این حرف ها و کردار ها بودید؟

خورشید عالمتاب گفت...

ادب مرد به ز دولت اوست ...
هیچ کدام از اینهایی که گفتی جواب سوال های من نبود!

خورشید عالمتاب گفت...

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8806031561
یکی از مدارک ارتباط خاتمی با بنیاد سوروس از زبان کیان تاجبخش

خورشید عالمتاب گفت...

http://www.irdc.ir/fa/content/7792/default.aspx
این هم سند بعدی از زبان خود جورج سوروس
قابل توجه خانم رز
لطفا منصفانه قضاوت کنید

خورشید عالمتاب گفت...

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=36660
این هم یک سند دیگر مبنی بر ارتباط خاتمی با بنیاد سوروس

امیرحسین ایرجی گفت...

خوب است. حالا داریم به یک جاهایی می رسیم.
کیان تاجبخش چه صلاحیتی دارد که درباره ی دستور گرفتن با نگرفتن خاتمی از سوروس اعتراف کند؟ کیان تاجبخش چه کاره است که اعترافش در این مسأله مسموع باشد؟ ضمن این که اعتراف تحت تجرید از نظر شرعی و عقلی ارزشی ندارد. آن در باره ی دو نفر دیگر!

و اما ماجرای حرفهای خود سوروس. خیلی خوب است به جای خوبی رسیدیم. شما سرچ که بلدی؟ برو در سایت سوروس و اسم خاتمی را سرچ کن. ببین چنین مطلبی که رجا نیوز ادعا کرده در سایت سوروس هست یا نیست. شاید کمی به خودت بیایی. هر چند فکر نکنم.

زهرا گفت...

به آقای عالمتاب: همین که شما نمی توانید جواب سوالات امیرحسین را بدهید نشان می دهد که باید علاوه بر مشایی درباره خیلی چیزها تحقیق کنید.البته بهتر است بگویم باید چشم هایتان را باز کنید.دانستن جواب این سوالات تحقیق نمی خواهد چشم باز می خواهد.ندانستن شما به خوبی معلوم میکند که چه کسانی حرفهای دیکته شده را تکرار میکنند بدون اینکه لحظه ای به حقیقت بیاندیشند.ندانستن شما دلیل پناه بردنتان به تهمت ناروا زدن و ازین شاخه به آن شاخه پریدن است.میپرسیم صداقت احمدی ر ا ثابت کن میگویی خاتمی فلانه؟ شاید شما به قول خودتان عاشق احمدی و مشایی نباشید اما جدا که چقدر شبیه به هم رفتار می کنید در لحظاتی که باید پاسخگو باشید,دست به دامان تهمت و مسائل بی اساس دیگر شدن به جای پاسخگویی.
قلمتان را زمین بگذارید و به جایش چشم هایتان را باز کنید آقا.

امیرحسین ایرجی گفت...

جناب عالمتاب دروغگو

ببخشیدبهت دروغگو می گم. قصدتوهین ندارم. ولی خب دروغ گفتی دیگه. می خواستی نگی. این هم لینک تکذیب خبر ایرنا

http://www.ayandenews.com/news/13154/

رز گفت...

زهرا خانوم حرف خوبی زد. متاسفانه این دوستان فقط اهل دیکته کردن هستند.حالا من نمی خوام مسئله رو کش دار کنم و بگم همین آقایون میزان اطلاعات و دانششون چقدره و جز بیان حرف های طوطی وار آیا واقعا حرفی برای بیان دارند؟
آقایی که اسمت و گذاشتی خورشید عالم تاب شما خبر هایی رو ذکر می کنیید که کاملا تکذیب شده. حتی دوستان شما هم دیگه سخنی از سورس نمی زنند.گفتم توقع پاسخ منطقی از شما ندارم.

خورشید عالمتاب گفت...

لینک سایت تابناک کجاست؟
لطفا در راستای تصدیق کلامتان لینک ارائه کنید

امیرحسین ایرجی گفت...

لینک تابناک را می خوای چه کنی عالمتاب جان؟ بیا این هم لینک تابناک

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=65309

خوب؟ کلامم تصدیق شد؟ فرمایش دیگری ندارید؟

خورشید عالمتاب گفت...

باید با خوتان مثل خودتان استدلال کنیم! اینطوری بهتر زبان هم را خواهیم فهمید.
هتل هم که غیب نشده بلکه قسمت هایی از آن در حال تکمیل است. و این دلیل نمی شود که نتوان در آن جلسه ای را برگزار کرد.
در مورد اعترافات تاجبخش: اگر فقه خوانده باشی می فهمی که اقرار یکی از انواع سند است. و معنی اقرار این است: بیان کردن یک چیزی به زیان خود به نفع دیگری!
لذا صحبت های تاجبخش در این خصوص مستند است.
ولی تنها راه فرار شما از واقعیت این است که بگویید تحت شکنجه بوده است.
اما هیچ دیلیلی هم بر این ادعای خود نداری!

reza گفت...

جناب عالمتاب! من هم در اینجا اقرار میکنم که احمدی نژاد جاسوس موساد در ایران است. کل کودتای 22 خرداد هم توسط موساد و جاسوسانش در دولت بعد از نهم انجام شده...لطفا بروید و با این سند بسیار موثق به مقابله با جاسوسان اسراییل در ایران بپردازید...امیرحسین واقعا فکر میکنم دهان به دهان شدن با آدمهایی که به تعبیر قرآن صم بکم عمی فهم لا یعقلون هستند هیچ فایده ای نداره...

خورشید عالمتاب گفت...

وَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْمُنَافِقِينَ
و قطعا خدا کسانى را که ایمان آورده اند مى شناسد، و یقینا منافقان را[ نیز ]مى شناسد.
خطاب به خانوم ها رز و زهرا
بنده جواب ها رو در وبلاگ خودم در قسمت نظرات به آقای امیرحسین راستگو دادم. قدم رنجه کنید از آنجا بخوانید.
خطاب به آقا رضا: تو دیگه آخر تحلیلی! چه نفعی برای اسرائیل داره احمدی نژاد؟ غیر از اینه که توی رسانه هاشون بر علیهش تبلیغات می کنن؟

امیرحسین ایرجی گفت...

عالمتاب جان

اون هتل نیمه کاره که می گویی، در شیکاگو است نه در نیویورک. صاحبش هم گفته که سوروس اینجا سخنرانی نداشته

آن قاعده ی فقهی هم که درباره ی اقرار ذکر کردی، نشان می دهد که آقای تاجبخش نمی توانسته به زیان خاتمی اقرار کند. بنابراین حرفش مصداق اقرار نیست بلکه مصداق اتهام است و باید آن را ثابت کند.

آیه قشنگی از قرآن گذاشته ای. ما هم که زورمان به شما نمی رسد، به خدا حواله تان کرده ایم. پس منتظر باشید که ما هم با شما از منتظرانیم.

آزاده گفت...

سلام امیر حسین
چه غوغایی راه انداخته ای!