۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

اندر کرامات صدای آمریکا

من خوشحالم از این که صدای آمریکا بند کرده به میرحسین موسوی و تا کاملا لجن مالش نکند، دست بردار نیست. دیشب آقای جوانمردی مجری صدای آمریکا در برنامه ی تفسیر خبر، سعی داشت به مهمان برنامه القا کند که موسوی از حاکمیت "سهم خواهی" می کند. البته حرفش را به این شکل مطرح می کرد: "برخی از کارشناسان (!) معتقدند که با توجه به این که رهبری جنبش سبز به دنبال سهم خواهی از حکومت است...".

باور کنید من هم اولش مثل شما بودم و این "برخی از کارشناسان" را نمی شناختم. ولی اخیراً دارم باهاشان آشنا می شوم. اینها موجوداتی دوست داشتنی هستند که هر بار یک رسانه ی وابسته بخواهد ادعای بی طرفی بکند، حرفهای خودش را در دهان اینها می گذارد. و اینها هم چون اسم ندارند، هیچ وقت نمی آیند تکذیب کنند. خلاصه خیلی کار راه بنداز هستند. صداوسیمای میلی خودمان هم به طور مرتب ازشان بهره مند می شود.

اما خدمت سروران خودم یعنی "برخی از کارشناسان" عرض کنم که موسوی از انتخابات تا امروز تنها کاری که نکرده، سهم خواهی از حکومت بوده است. تا آنجا این وبلاگ نویس الاحقر به خاطر دارد، همان روزهای اول بعد از انتخابات که هنوز کار به بکش بکش نکشیده بود (البته گویا معلوم شده که کشتار مردم کار انگلیس فلان فلان شده بوده. من هم منظورم همین انگلیسی های بی شرف بی ناموس است که می آمدند در خیابانهای تگزاس... ببخشید تهران بنگ بنگ با خیال راحت مخالفان احمدی نژاد را بدون هیچ چشمداشتی برایش می کشتند) خلاصه همان روزهای اول موسوی آمد اعلام کرد که اگر مشکل من هستم، حاضرم کناره گیری کنم. به شرط این که شما یک بار دیگر انتخابات را برگزار کنید و من هم قول می دهم این بار کاندیدا نشوم تا شائبه ی قدرت طلبی من پیش نیاید. آیا شما به این کار می گویید سهم خواهی؟ آن وقت به ننه جون مهدی چی می گویید؟ لابد می گویید آقا ماشاالله.

از آن روز تا کنون هم هر چقدر برخی محافظه کاران حاکمیت به موسوی پیغام دادند که "تو هنوز هم فرزند همین نظامی، بیا صف خودت را از معترضین جدا کن و به آغوش خودمان بازگرد. یک سفره یی باز است بیا دور هم باشیم"، موسوی نه تنها نپذیرفته بلکه پس از دستگیری نزدیک ترین مشاورش (یعنی دکتر بهشتی) در بیانیه ی خود به طور تلویحی اعلام کرد که حتا آماده ی شهادت است. (کسانی را که آرزوی شهادت در راه نورانی انقلاب اسلامی را داشته اند، به چیزی کمتر از آن تهدید می کنید؟) آیا در شهر شما به این می گویند سهم خواهی؟ والا توی ده ما که به چیز دیگری می گفتند.

و خلاصه تمام بیانیه های موسوی را هم که مطالعه بفرمایید، می بینید از تنها چیزی که صحبت نکرده، سهم خواهی است. در همین بیانیه ی آخرش هم گفته: "مسأله ی مردم، این نیست که فلانی نباشد و فلانی باشد. بلکه مسأله مردم این است که به یک ملت بزرگ، بزرگی فروخته می شود". و حتا در حرکتی عجیب که برای یک رهبر سیاسی در تاریخ بی سابقه است، گفته: "مگر نمی خواهید که من نباشم و شما باشید؟ راهش احترام به حقوق مردم است". یعنی کارشناسان نامرئی و بی نام صدای امریکا، اینها را نمی دانند؟

آخر این زور ندارد که هم از بسیجی ها فحش بشنویم که آمریکایی هستیم، هم از صدای آمریکا بخوریم؟ خدایا! چرا کیهان و صدای آمریکا، دو تیغه ی یک قیچی هستند که ما را از دو جهت ظاهراً مخالف، قیچی می کنند؟ نه واقعا چرا؟!

یادم هست مهندس لطف الله میثمی (سردبیر ماهنامه ی چشم انداز ایران که تقریبا پنجاه سال سابقه ی مبارزه ی سیاسی آزادیخواهانه دارد) می گفت: "ضدتکامل در شکلهای ظاهرا متضاد خودش را نشان می دهد. اما فقط یک زمان است که همه ی این شکلهای ظاهراً مختلف، علیه یک دشمن مشترک با هم متحد می شوند. آن هم زمانی است که یک نفر استوار روی خط تکامل و حقیقت بایستد و استقامت کند".

۱۱ نظر:

سعيده گفت...

تكذيبيه تون عالي بود

reza گفت...

چقدر قشنگ گفته آقا لطفی...از تعبیری که در این باره همیشه از شریعتی به یادم بود خیلی قشنگ تر بود...خیلی مهمه این خط ضد تکامل رو شناختن

سماء گفت...

سلام
ما که نمی دانیم این برنامه چه بوده وچه گفته اصلا این اقاهه کیه...ولی طبیعی است.
ببینید ماهواره الان در ین مردم ایران وسیله ای است که بتوان اخباری را پیگیری کرد.طبیعی است که دولت آمریکا بخواهد سر مسائل ایران من جمله همین وقایع با ایران معامله ای صورت دهد..شاید بدین صورت که مسئله را از رهبریت(به قول عده ای!!) جنبش توسط میر حسین و کروبی در آورد و بندازد در زمین خودش و مثا ان پستی که قبلا زده بودید که گفته بودند اگر موسوی نمی تونه رهبریت کنه رهبریت رو به خارج بسپره..دیگه بیچاره ها چه جوری بگن برنامه شونو تا تو مخ بعضی ها فرو بره؟قرار اینا برای مردم جا بندازن که ما رهبریت این جنبشیم و موسوی و کروبی نیستند یا جا بیندازند که در داخال نمی توان رهبری کرد شاید متوسل به سابقه رهبری کردن انقلاب از سوی امام در خارج از کشور هم بشوند!نمی دانم!بعد که در ذهن ها جا افتاد.حالااون اوباما بیاد ساخت و پاخت کند با این داخلی های مسئول و امتیاز بگیرد و سر و ته قضیه را هم کند
بگوید من مشکل داخلی تان را ی جوری حل می کنم شما فلان امیتاز و بهمان امتیاز..از این کارهای اسرائیلی مابانه می کند این امریکای موش مرده!
یک بار هم سر حزب الله لبنان پیاده کرد این برنامه اش را
هوشیاری سید حسن و البته رسانه های به ان عظمتی اش نگذاشت
کار ما سخت تر است
باید مردم بدانند که تنها مثل زمان انقلاب که اخبار راهپیمایی ها را از بی بی سی و..گوش می دادید و مطلع می شدید.حالا هم فقط وسیله باشد
این "واقعا"؛"صدای امریکا"است نه "صدای مردم ایران" و یا "صدای جنبش سبز" و چیز دیگر....
عجب چیزهایی هم می گویند...سهم خواهی!
از ان تهمتهای قبلی به نتیجه نرسیدند...دست به کار مورد دیگر شدند..عجب ابلهانی هستند
خدا رو شکر که اینها را نمی بینیم تا مثل شما حرص بخوریم
پیر می شوید ها :دی
جمله اقای میثمی واقعا عالی بود

setare گفت...

سلام

مطلبتان را خواندم و لطفا آدرس را

اصلاح بفرمایید.

مهاجر گفت...

سلام
من فقط میخوام بدونم چرا متکلم ناشناس انقدر حرفش تو دل میره ولی متکلم شناس نه؟
بالاخره امپریالیسم و واقعا این بار امپریالیسم نمی خواد نونش آجر شه. میخواد؟
حالا چه کیهان گردان باشه چه صدای آمریکا گردان

ژوکر گفت...

واقعا هم صدای آمریکا، صدای آمریکا است.

ژوکر گفت...

واقعا هم صدای آمریکا، صدای آمریکا است.

ژوکر گفت...

واقعا هم صدای آمریکا، صدای آمریکا است.

زهرا گفت...

راست میگی والا زور داره هم از اینا شنیدن و هم از اونا.حالا از صدای آمریکا خیلی نمیشه انتظار داشت اما اگه این بسیجی ها ,که هیچ عیبی نمی توانند از جنبش بگیرند مگر اینکه به زور ماهیتشو بچسبونن به آمریکا واینطوری با خیال راحت از بیخ توبیخش کنن,اگه یه مدت بشینن پای همین صدای آمریکاو بی بی سی بد نیست.اماامتاسفانه 90درصد حرفا و تهمتایی که به ما میزنن و حفظ کردن و اصلا خودشون هم تا حالا نشستن ببینن واقعا تو این رسانه ها چه خبره.
راستی جواب کامنتتو هم دادم.

رز گفت...

پاراگراف اخر و خیلی دوست داشتم

حامد محمدی گفت...

متاسفانه تو دنیای امروز جریان سالم و شفاف اطلاعات کم است و هر lمرکز سخن پراکنی می‌خواهد اهداف پیدا و پنهان خود را در پس اطلاع رسانی به مردم دنبال کند.
چه رسانه دولتی ایران چه رسانه دولتی آمریکا و انگلیس.